هوش مصنوعی و قوانین حاکم بر آن اهمیت تدوین قوانین نظارتی و بازاندیشی نهادها با گسترش و کاربرد بهتر و سودمندانه‌تر از هوش مصنوعی

Avatar photo
دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی، پژوهشگر حوزه هیدروپلتیک
  1. سلام و درود می‌فرستم.

    خسته نباشید.
    از آشنایی با سایت فرهنگی‌ سیاست و فرهنگ خوش‌حال‌ام.

    سرکار خانم طهماسبی گرامی،
    از توجه‌تان به موضوعاتی که مورد علاقه‌ی من هم هستند ممنون و خوش‌حال ام.

    امروز با نقل نوشته‌ای به امضای “مریم طهماسبی” با این آدرس تلگرامی:
    https://t.me/zananenegari/4759

    مطلبی را خواندم که بسیار هم نظر‌ام با آن.
    احتمالا این نوشته از آن شما است.
    پیامی را خطاب به دوستی نوشتم که مطلب را نقل کرده‌ بودند:
    ==========================================
    سرکار خانم طهماسبی راه‌حل را هم به‌نظر خودشان داده‌اند. بنده‌ هم‌نظر ام با ایشان. این وضعیت، حتی بر روان،‌ روح، اخلاق، معنویت، عواطف، عدالت، نظام‌های مستقرِ سیاسی و … در زندگیِ فردی و جمعیِ ما تاثیر مخرب داشته است.

    اما این کار چه‌طوری می‌تواند انجام بشود؟
    کاهش نه‌تنها در خوردار و پوشاک، بلکه حتی در دیدن و شنیدن و لابد در مصرفِ کلِ انرژی در کل سیاره و جابه‌جایی (مثلا سوار هواپیما شدن و رسیدنِ سریع و راحت به سرزمینی دور یا ویروس را در عرض یک روز، یک‌مرتبه به ۱۶۰۰۰ کیلومتر دورتر بردن ، یا انتقالِ رزقِ حاصله‌ در یک سرزمین به سرزمین‌های بسیار بسیار دورتر، در ازای کمی پولِ داده‌شده به تولید‌کننده و در نتیجه ایجادِ قحطیِ واقعیِ همان کالا و یا کالا‌های دیگر در سرزمینِ اول. شوایتزر می‌گفته که: نمی‌دانم چرا هر موقع که شرکت‌های چوب‌بُر سروکله‌شان در این‌ جنگل‌ها پیدا می‌شود، فورا قحطی مواد غذایی پیش می‌آید. او البته می‌دانست که کشاورزان به‌جای کاشتِ رزق، می‌دوند برای چند قِران پولِ نقدِ شرکتی.)

    ایوان ایلیچ برای ما محاسبه می‌کند (در انرژی و عدالت، ۱۹۷۴، محمدعلی موحد) که: سرعتِ متوسطِ روزانه‌ی یک عربِ بَدو در قعر بیابان‌های الجزایر (شاید ۵ کیلومتر) از سرعت یک نیویورکیِ ماشین‌دار (شاید ۳و نیم کیلومتر) بیشتر است (بر اساس محاسبه‌ی سالانه).
    او به نکته‌ای اشاره می‌کند که مادرِ و ریشه‌ی همان مصرف فردی و جمعی است:
    بشرِ نوین، خیلی خیلی بیشتر از جیره‌ی واقعی و معتدلِ انرژی اش دارد مصرف می‌کند، انرژی در همه‌چیز. اول در تولید و حمل و نقل و طبعا در مصرف.

    به‌هر حال!
    پرسشِ بعدی این است که کاهش چطور باید انجام بشود؟

    دوست بسیار گرامی،

    کتابِ سارودایا در اصل نوشته‌ای است کوتاه در اقتصادِ سیاسی-اخلاقی به قلم گاندی.
    در جلد دومِ کتابِ ساروُدایا (قابل دانلود در سایت عدم خشونت) به ده‌ها راه‌حل‌ِ جایگزینِ روشِ راست‌کیشانه‌ی نظمِ فعلیِ جهان (جریانِ مسلط، جریان‌اصلی) اشاره شده است، بدون آن که نتیجه گیریِ خاصی انجام شود. در این بخش، خواهیم دید که بله! کسانی هم هستند که حرف‌ و عمل‌هایی دارند متفاوت و البته کاملا قابل تامل که متوجهِ مشکلاتِ بالا شده‌اند:

    https://ghkeshani.com/sarvodayamarxgandhiruskin/

    سپاس‌گزار می‌شوم که این بحث را به اطلاع علاقه‌مندان دیگرِ رفع این مانعِ اول و آخر برای سلامت و بهروزیِ خودشان و کلِ بشریت، چه بشریتِ معنویت‌گرا یا پول‌پرست، و چه بشر “بقا”گرا و رزق‌جو برسانید.
    ==========================
    سایتِ عدم خشونت نوشته‌ها و کتاب‌های ترجمه‌ شده‌ی این کمترین را در خود دارد. کانال‌های تلگرامیِ کمترین ” گاه فرست غلامعلی کشانی” و ” آهستگی سادگی ” هستند.
    با سپاس و احترام.

دیدگاه ها بسته هستند.

خواندن بعدی

لیبرال‌دموکراسی ارزش جنگیدن دارد همه‌ی جنگ‌ها را نمی‌توان با گفت‌وگو، منطق، کنفرانس یا دیپلماسی پیروز شد!

سایدبار کناری

تعصب شايع‌ترين بيمارى فكرى در جوامع عقب‌افتاده ا‌ست. درمان آن هم بسيار دشوار است؛ چون‌ هيچ‌كس‌ خود را متعصب نمی‌داند!

رودیارد کیپلینگ، برنده نوبل ادبیات (۱۹۰۷)